Hírek
2013. Február 15. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: mno.hu
Ívek diadala – galérián tündököl a McLaren P1
A McLaren hivatalosan is közölte, hogy a Genfi Autószalonon nagy debütálásra készülnek. Ezt megerősítendő, közzétette az első képgalériát érkező szuperautójáról, a P1-ről, amely az MP4-12C után ténylegesen az F1 által kijelölt, túlzásokba kapó útvonalon halad tovább.
Immár a sorozatgyártásra kész autó belső terébe is bepillanthatunk, ahol ezúttal 3 helyett 2 ülést találunk, amelyet végletekig letisztult műszerfal körít. A teljesen szénszálas külsőhöz jól igazodik a beltér is, amelynek digitális műszerfala mellett alig néhány kapcsoló ragadhatja meg a figyelmünket. Nem csoda, hogy a sallangok nem kerülnek elő, ugyanis a gyáriak szerint a P1 a vezetési élmények terén szeretne maradandót alkotni úgy, hogy közben pályaautós kvalitásokat tud felmutatni. Ebben az aerodinamika lesz az egyik nagy fegyvere: a szinte már kötelező „hangulatválasztó” kapcsoló Race, azaz verseny állásában az adaptív légterelők optimálisabb pozícióba húzódnak, még jobban az aszfalthoz tapasztva a P1-et. Mondanunk sem kell, hogy ez is a Forma–1-re hajaz, ahogy például a zöld, vörös, majd kék fénydiódákkal működő váltási segédlet is.
Nagyon gyorsan történnek az események a McLarenben
Márpedig nem árt a segítség és a figyelem összpontosítása, a csúcs McLarenben ugyanis nagyon gyorsan történnek az események. Erről nemcsak egy bődületes teljesítményű motor, hanem a súlycsökkentés radikális mértéke is gondoskodik. A lehető legkönnyebb anyagokból készülő modell vázát is a szénszál adja, és szinte mindenhol csak a nemes műanyaggal találkozhatunk. Olyannyira a tömegfaragás megszállottai voltak a tervezők, hogy a karbon lakkozásától is eltekintettek – ez nem csak természetesebb felületet ad, de minden egyes autó tömegén 1,5 kilogrammot farag. Így már nem is csoda, hogy lábszőnyeget csak opcionálisan rendelhetünk a modellhez, de azért automata klíma, navigációs rendszer és egy Meridian csúcs audiorendszer belefért az alapfelszereltségek közé. A luxusban való dagonyázás tömegnövelő bűnéért az ülések vezekelnek: az állítható kagylóülések darabja mindössze 10,5 kilogrammot nyom.

Milyen erős is lesz pontosan a P1?
A többi részletről továbbra is kitartóan hallgat a gyártó, de a belső információk kiszivárgását így sem tudják apasztani. Már az sem titok, hogy a csúcsmodellből 500 darab készül, egyenként 1,2 millió eurós árcédulával, amellyel a hamarosan érkező új csúcs-Ferrari és a Porsche 918 Spyder mellett a szegmens kimondottan erőteljes intenzitásáról gondoskodik. Ahogy az olasz és a német konkurensek, úgy a britek ragadozója is elektromos segítséget kaphat: egyes információk szerint az F1-ből ismerős KERS rendszer további 150 lóerővel toldja meg a teljesítményt.
A hírek az MP4-12C-ben használt 3,8 literes, kétturbós V8-as erőteljesen továbbfejlesztett verzióját jelölik meg fő erőforrásként. A kiinduló motor 626 lóerőt szorított ki magából 7000-es csúcsfordulattal, míg a képek tanúsága szerint ezúttal közel 9000-ig forgatható lesz a V8. Ez pedig tökéletesen alátámaszthatja a 800 lóerőről szóló pletykákat.

Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs
2025. December 18. 07:35, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor háború miatti baloldali megszorításokról beszélt
A magyarok nem akarják, hogy a háború miatt növekedjenek a terheik és elutasítják a baloldali megszorításokat - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.
2025. December 17. 07:48, szerda | Belföld
DPD Hungary: kézbesítési késések alakultak ki a nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken
2025. December 17. 07:45, szerda | Belföld
Varga Mihály szerint csak 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció