Hírek
2013. Április 02. 12:35, kedd |
Külföld
Forrás: MTI
Kínában 'hatékony' lépésnek értékelték az Apple-vezér bocsánatkérését
Kínában némileg megnyugodtak a kedélyek azután, hogy Tim Cook az Apple vezére "őszinte bocsánatot" kért a kínai fogyasztóktól és máris változtatott termékeinek hetek óta kifogásolt garanciális eljárásán - derült ki kínai médiajelentésekből kedden.
Tim Cook a nem megfelelő kommunikációt okolta az Apple-t ért bírálatözönért, s biztosította a kínai vásárlókat, hogy a fontosak között is legfontosabbaknak tartja őket.
Az Apple négy ponton jelentett be változtatást. Ennek része, hogy az iPhone 4 és iPhone 4S telefonkészülékek esetében a garanciát az esetleges javítástól számított egy évvel meghosszabbítják. Ez már a februárban szervizbe került készülékekre is vonatkozik.
A javítások alkalmával a sokat emlegetett fekete iPhone-hátlapot is cserélni fogják. A vállalat ígéretet tett, hogy hivatalos szervizeit fokozottabban ellenőrzi, gondoskodik az ott dolgozók képzéséről.
A bocsánatkérésre nem sokkal azt követően került sor, hogy a médiában napvilágot látott kritikák után a kínai fogyasztóvédelem országos szervezete is felszólította az amerikai vállalatóriást a problémák kezelésére. A szervezet elsősorban azt kérte, hogy az Apple hozza szinkronba garanciális eljárását és gyakorlatát a más - fejlett - országokban alkalmazottakkal.
Ennek elemeként felhívta a figyelmet arra is, hogy az iPad-re, amely hordozható számítógépnek minősül, olyan szabályok érvényesek, amelyek a főbb alkatrészekre két év garanciát biztosítanak.
Megfigyelők máris helyes lépésnek tartották Tim Cook megszólalását az ügyben, mert a vállalat hosszas hallgatása csak erősítette azt a médiában szerepelt minősítést, amely szerint az, hogy az Apple válaszra sem méltatta sikeres és nagyreményű piacának fogyasztóit, "arroganciáját" fejezte ki.
A Global Times című angol nyelvű napilap keddi kommentárjában a hétfői nyílt levelet az eddigi "leghatékonyabb" nyilatkozatnak tartotta, amellyel az Apple vélhetően jól kezelte "eddigi legnagyobb kommunikációs válságát" Kínában.
A fogyasztóvédelmi szervezet állítása szerint az Apple termékeivel kapcsolatos garanciális panaszok meghaladják a hazai termékekre vonatkozó átlagot. Az Apple ugyanakkor azt közölte, hogy vásárlóinak 90 százaléka elégedett a szolgáltatásaikkal.
Az iiMedia Research Group felmérése szerint az Apple-nek 7,7 százalékos a részesedése a kínai okostelefon piacon, amivel a Samsung (22,5 százalék) és a Lenovo (10,7 százalék) mögött a harmadik helyen áll. Tavaly összesen 169 millió okostelefon talált gazdára a világ legnépesebb országában.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Külföld
Az EP támogatja az orosz gáz teljes és kötelező kivezetését
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Donald Trump jogi képviselői egy floridai bíróságon nyújtották be a BBC elleni 10 milliárd dolláros keresetet
Donald Trump amerikai elnök jogi képviselői Washingtonban kedden bejelentették, hogy egy floridai bíróságon nyújtották be a brit BBC elleni keresetet összesen 10 milliárd dolláros értékben.
2025. December 17. 07:49, szerda | Külföld
Az Európai Unió enyhít a belső égésű motorok forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók - forgalomba hozatalának 2035-től tervezett tilalmán, hogy támogassa a nehéz helyzetben lévő európai autóipart.
2025. December 15. 07:44, hétfő | Külföld
Sok embert agyonlőttek egy ausztráliai strandon egy zsidók elleni terrortámadásban
Ismeretlen fegyveresek lelőttek 11 embert, sokakat pedig megsebesítettek az ausztráliai Sydney Bondi Beach nevű híres tengerparti strandján vasárnap.