Városlista
2025. május 16, péntek - Botond, Mózes

Hírek

2013. Január 26. 05:00, szombat | Külföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Túlmelegedett az akku - megvan a Boeing 787-es hibája?

Túlmelegedett az akku - megvan a Boeing 787-es hibája?

A lítium-ion akkumulátorban bekövetkezett rövidzárlat és túlmelegedés okozta a JAL japán légitársaság Boeing 787-esének január 7-i, bostoni tűzesetét közölte az eseményt vizsgáló hatóság, az amerikai NTSB (National Transportation Safety Board) - írja az ATWOnline-ra hivatkozva az AIRportal.hu.

Deborah Hersman, az NTSB elnöke csütörtöki, Washingtonban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a hiba kezdeti kiváltó okának pontos megállapításához még időre van szüksége az NTSB-nek. Az akkumulátor cellákban kontrollálatlan kémiai reakciók zajlottak le, amely túlmelegedéshez vezetett és ennek következtében a segédhajtómű (APU) indítására szolgáló akkumulátorból olvadt, éghető elektrolit folyt ki - mondta el a vezető.

Még nem volt arra precedens, hogy egy új repülőgéptípus fedélzetén ilyen rövid idő alatt két esetben is tüzet és/vagy füstöt okozott volna egy akkumulátor hiba, ezt az NTSB rendkívül nyugtalanítónak tartja. 'Ez egy nagyon súlyos biztonsági probléma' - jegyezte meg Deborah Hersman, különösen, hogy csődöt mondtak mindazok a többszörözött biztonsági rendszerek, amelyek arra lennének hivatottak, hogy megakadályozzák azt, hogy egy akkumulátor hiba ilyen komoly gondokat okozzon.

Hersman a vizsgálatok időtartamáról nem árult el részleteket, de kifejezte, hogy a JAL 787-es tűzeset kivizsgálása több időt vehet igénybe. Hozzátette: a Dreamliner repülőgépekre vonatkozó, egész világra kiterjedő repülési tilalom feloldására az NTSB-nek nincs joga, azt csak az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) kezdeményezheti.

A Boeing közleményben sajnálkozik

A Boeing tegnap kiadott közleményében ismét kifejezte mély sajnálatát a légitársaságok és az utasok felé a típus leállítása miatt. Az amerikai repülőgépgyár kijelentette, hogy az utasok és a személyzetek biztonsága az elsődleges prioritás számukra és segítik az NTSB, valamint az amerikai és japán hatóságok munkáját a két 787-es esemény kivizsgálását illetően.

A cég több száz fős, mérnökökből és technikai szakértőkből álló csapatokat hozott létre, akik éjt nappá téve dolgoznak a problémák megoldásán annak érdekében, hogy a 787-esek újra a levegőbe emelkedhessenek.

Hozzátették: a biztonsági vizsgálatokra vonatkozó nemzetközi szabályoknak megfelelően, a folyamatok integritásának biztosítása érdekében a gyártó nem kommentálhatja a folyamatban lévő vizsgálatokat.

Közben folytatódnak a típuscserék és halasztások az érintett légitársaságoknál. A JAL, japán légitársaság február 3-ig, dohai székhelyű Qatar Airways pedig egyelőre február 7-ig tolta ki az eredetileg 787-es gépekkel teljesített járatokra vonatkozó típuscseréket.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 16. 09:12, péntek | Külföld

Izraeli-palesztin - Donald Trump: a Hamászt el kell intézni

2025. Május 16. 09:02, péntek | Külföld

Marco Rubio: az Egyesült Államok nem számít komoly áttörésre az isztambuli tárgyalásokon

Az Egyesült Államok komoly áttörésre egyelőre nem számít az ukrajnai háború lezárásról kezdődő ukrán és orosz részvétellel szervezett isztambuli tárgyalásokon

2025. Május 15. 07:06, csütörtök | Külföld

Ukrajnai háború - Vlagyimir Putyin kijelölte az isztambuli orosz tárgyalóküldöttséget

Vlagyimir Megyinszkij elnöki tanácsadó vezeti majd az ukrajnai rendezésről csütörtökön Isztambulban tárgyaló orosz küldöttséget – közölte szerda késő este a Kreml.